Η εταιρεία Stellantis δήλωσε πρόσφατα, μέσω εκπροσώπου Τύπου, ότι θα μειώσει σημαντικά την παραγωγή ενδοθερμικών οχημάτων προκειμένου να μην υποστεί τις κυρώσεις που προβλέπονται στον κανονισμό (ΕΕ) 2019/631 για τα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα και τα καινούργια ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (άρθρο 8) από το 2025.
Η απόφαση αυτή οφείλεται στις ανεπαρκείς πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε ολόκληρη την Ευρώπη, τα νούμερα των οποίων βρίσκονται πολύ πιο κάτω από τις προσδοκίες και τους περιβαλλοντικούς στόχους που έχει θέσει η ΕΕ για την ίδια.
Η κατάσταση αυτή θέτει σχεδόν όλους τους κατασκευαστές εκτός των ορίων και, κατά συνέπεια, υπόκεινται σε κυρώσεις, με πρόστιμα ύψους έως 15 δισ. EUR.
Ερωτάται η Επιτροπή:
1. Δεδομένης της στασιμότητας στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δεν θεωρεί αναγκαία την επανεξέταση των κυρώσεων που προβλέπονται για τους κατασκευαστές από το 2025;
2. Δεν θεωρεί τουλάχιστον σκόπιμο να προβεί σε συνολική αναθεώρηση του συστήματος του κανονισμού (ΕΕ) 2023/851 πριν από το 2026;